Hon na čarodějnice

7. února 2015 v 1:18 | agrrr |  Témata týdne

Když se tak dívám kolem sebe po světě, poslouchám lidi kolem sebe, sleduji naše zpravodajství a čtu různé internetové diskuze, pomalu mě jímá hrůza z toho, co se děje a jak jsou lidé stádovití a ovlivnitelní. Říkám si jestli se náhodou znova a znova neopakuje historie. A uvědomuji si ,že pánové Le Bon a Lenin měli vlastně o chování mas (a mimochodem také manipulaci s nimi) větší pravdu než tušili. Že média a davové šílenství dokáže oblbnout lidi víc než si je kdokoliv ochoten připustit, a že skutečně "dav je jen tak inteligentní jako jeho nejhloupější jedinec."1
A i když se jedná o fakt v závislosti na dění okolo Islámu, ne nemluvím o muslimech, ale o nás všech ostatních lidech.



Všimli jste si? Všimli jste si jak nám masmédia pravidelně předkládají jen ty nejpikantnější záležitosti? Všimli jste si co se děje na diskuzních fórech u příspěvků, kde je třeba jen zmíněno slovo muslim? Nedej bože Islám? Všimli jste si co se šíří za zaručené zprávy, že někdo slyšel v metru... (malou muslimku jak povídá mamince ať tatínek uřeže její učitelce hlavu).
Lidé jsou strašně nekritičtí a odmítají samostatně uvažovat. Zdravý úsudek a vlastní zkoumání situace jaksi mizí do pozadí a davově se šílí.


Všude se teď objevilo obrovské množství znalců koránu a odborníků na Islám jako takový, kteří nejen, že nevystudovali teologii, komparativní náboženství nebo aspoň sociologii, ale očividně ani nečetli celý ten Korán a rozhodně si ho nebyli schopni dát do historických souvislostí a vykřikují jen o tom, jak je celý islám špatní, že Takíja přikazuje muslimům lhát, že Šraíja (menšinová muslimská větev, která byla většinu své historie persekuována) je od základu špatná a všichni, kdo se k ní hlásí musí být zničeni. Vytahují se všechny špatné zprávy o tom, co který muslim, kde na světě udělal, ačkoliv když to udělá ne-muslim, jen se nad tím mávne rukou a jde se dál.

Jenže to nedělá náboženství, to dělají lidé. Ano v současnosti tu je strašák jménem Islámští teroristé. Jenže ne všichni teroristé jsou muslimové. Vzpomeňte na Om Šinrikjo, na Breivika, na KKK a mnoho dalších.
Magoři jsou prostě všude. A nejen magoři, ale i fanatici. Vždyť kolik lidí stále věří na exorcismus a to i ve vyspělých zemích jako je USA, kde je stále praktikován. Stále existuje Ku Klux Klan. Stále existují lidé, co si myslí, že homosexualita je hrdelní zločin, že masturbovat je špatné a mělo by se za to sekat ruce, stále existují nacisti, a to i u nás. Stále existují lidé, kteří za vším špatným vidí židy. Stále všude existují fanatici a hovada, co udělají bordel a vezmou sebou při tom nevinné lidi.

Možná teď někteří nevěřícně kroutíte hlavou a říkáte si, co se ta slepice zastává muslimů a toho zlého a ošklivé islámu. Nezastávám se nikoho a ničeho, krom obyčejných slušných lidí, kteří nikdy nikomu neublížili a ani důvod ublížit nemají.

Když teroristé přepadly onu francouzskou redakci, byl tam jeden policista, který se snažil zachránit, co se dalo, pomoct utéct lidem. Toho policistu ti teroristé chytli a střelili ho do hlavy. Moc se o tom nemluví, ale ten policista byl v podstatě hrdina, zemřel ve službě, když chránil nevinné život. Mimochodem byl to muslim. Samo o sobě bych to nepovažovala za nutné zmínit, ale jde tu o to, že ti teroristé ho i tak zastřelili, i když to byl "jeden z nich". Nebo nebyl? Jelikož to nebyl fanatik, nebyl to terorista, ale naopak mu na životech záleželo, tak ho prostě zabili. Nebyl to jeden z nich, a asi není jediný, když nemají problém zabíjet muslimy. Aha takže teď budeme rozlišovat na dva druhy muslimů? Nebylo by lepší rozlišovat na slušné lidi a zlé lidi? Popravdě, podle toho, co vidím a slyším kolem sebe asi ne. Prostě všichni si pořídíme zbraň a všechny nám nelibé vyženeme z naší malé zemičky a vůbec z celé Evorpy a kdo nepůjde dobrovolně, toho zastřelíme, je to přece naše země, náš životní prostor.

islám v ČR nechceme


zdroj: www.ivcrn.cz

To je nejlepší - že? Nebo ne?


A teď se zeptám, vás to nikoho neděsí? Vy to v tom nevidíte?

Tak já to vysvětlím. Ale musíte mi dovolit trochu historie.

Žil byl pan Ratzel, který se věnoval politické geografii, které se dřív říkalo geopolitika (ale tento výraz byl později tak sprofanovaný, že už ho nikdo radši moc nepoužívá). Tento pán se zabýval pojetím určitého geografického prostoru jako živého organizmu (rodí se vyvíjí se, stárne a umírá, infrastruktura funguje jako žíly, metropole jako mozky, atd..). Tento pán vydal kolem roku 1901 jednu publikaci s názvem Lebensraum (česky životní prostor), která se právě zabývala geopolitikou jako živoucím organismem a dějiny se vyvíjely v rámci boje o životní prostor. 2
Na začátku 20. století se ale k tomuto článku a k tomuto termínu dostal jiný pán a to pan Hitler (to je ten, který neměl rád Židy). Druhému pánovi se líbilo hlavně to "boj o životní prostor" a tak začal lidem v Německu vyprávět, že to je jejich země, jejich životní prostor a že silný německý národ má nárok na větší životní prostor, který si musí ubránit a vybojovat. Vedly se na to debaty v rádiích, vycházelo to v tisku (sociologové a jiní chytří lidé v tu dobu už začali zdrhat z Německa), až si obyčejný německý človíček vtiskl do hlavy: "vždyť já mám nárok na svůj životní prostor, je to moje místo a já si ho budu bránit. A ti zlí židové, co nám kradou práci musí pryč a musíme si vybojovat zpátky vše co je naše."

http://www.hks.re/
zdroj: http://www.hks.re/


Ono i v rámci náboženských sporů jsou židé pěkným přirovnáním. Pamatujete ze školy středověk? Židé byli zlí, židé drželi peníze, byli nepřirozeně bohatí, židé provádějí krvavé rituály a jedí malé děti. Musíme je z naší krásné Prahy vyhnat. Je to naše Praha, uděláme pogrom a bude to.

Nebo KKK ať nejsme jen v našich končinách.
"Ti negři jsou zrůdy, znásilňují naše ženy, zabíjí naše děti, berou nám naši práci. Navíc vypadají divně a ti jejich divošské písničky, musíme bojovat za naši vlast, je to naše zem. My jsem tu doma ne oni, musíme jim ukázat kdo je tu pánem!"



zdroj: http://www.bbc.co.uk/

A neříkejte mi že malý český človíček se nikdy nenechal zfanatizovat. Protože na to vám odpovím jen jedno: odsun sudetských Němců.


Co se tu tedy snažím říct? Lidi neblbněte ať to neskončí jako už mnohokrát v historii. Jak vám může škodit váš soused, který má jednu ženu, dvě děti, práci, chodí s váma na fotbal, jo a mimochodem jednou za čas skočí do mešity? Budeme teď bojovat proti muslimů jen pro jejich víru, Jen proto, že nějací fanatici si jako zástěrku vzali jejich náboženství a vraždí a to bez rozdílu muslim nemuslim? Není správnější bojovat proti opravdu zlým lidem, místo proti lidem, které jsme si opatřili nálepkou, ale přitom nám nic neudělali? Budeme snad nenávidět všechny bloňdáky protože Breivik postřílel takové množství dětí?
Ne to vypadá hloupě.

Jenže stejně hloupé je i to nenávidět lidi za hříchy jiných.

Ano ti muslimští fanatici jsou zrůdy. Přiznejme si fanatismus skutečně nikdy nevěstí nic dobrého. Osobně vše, co se tváří jako fanatismus ve mně vyvolává obavy, a proto mě děsí, že i my obyčejní čeští lidé, že celá Evropa se fanatickým strachem obrací proti všem muslimům, bez ohledu na to jestli to jsou slušní a poctiví lidé.

Nesuďte dle náboženství nebo víry, posuzujte charakter člověka. A moc prosím, zapojte zdravý rozum.


Opravdu mám strach, že to skončí jako hon na čarodějnice.


1Gustave Le Bon, Psychologie davu

2 Friedrich Ratzel, Politická geografie
 


Komentáře

1 userka userka | E-mail | Web | 8. února 2015 v 19:49 | Reagovat

Předpokládám teda, že ty jsi Korán četla a všemu, o čem tady píšeš, rozumíš?

2 agrrrefrit agrrrefrit | Web | 8. února 2015 v 19:53 | Reagovat

[1]: Ano Korán jsem četla. Ne, nerozumím všemu, nejsem chodící encyklopedie. Prezentuju jen svůj názor na to, jak je snadné zmanipulovat masy lidí, a že stačí jen málo, aby se z fanatizované skupiny lidí stala popravčí četa.
A že mám strach, že se to zas stane.

3 userka userka | E-mail | Web | 8. února 2015 v 19:55 | Reagovat

[2]: Ptám se, jestli rozumíš tomu, o čem tady píšeš. Ne jestli jsi encyklopedie a rozumíš všemu na světě i mimo něj.

4 agrrrefrit agrrrefrit | Web | 8. února 2015 v 20:08 | Reagovat

[3]: Myslím, že vcelku ano. Ale ta encyklopedie byla právě k tomu. Neumím korán nazpaměť (nejsem muslim), nečetla jsem všechna Le Bonova ani Leninova díla. Nejsem expert na geopolitiku a nejsem ani teolog.
Ale ano myslím si, že mám dostatečný přehled abych mohla prezentovat tenhle svůj názor.

Jestli se ti něco nepozdává, nebo nesouhlasíš, tak prosím. Já se debatě nebráním.

5 userka userka | E-mail | Web | 8. února 2015 v 20:15 | Reagovat

[4]: Není nic, co by se mi nepozdávalo. Ptám se proto, jestli těm informacím z tohohle článku můžu aspoň jakž takž věřit. Tím nemyslím tvoje názory, ale ty uvedené reálie. Promiň, jestli to vyznělo bojovně. Jsem ráda, že se lidi nad tímhle tématem zamýšlí.

6 agrrrefrit agrrrefrit | Web | 8. února 2015 v 20:27 | Reagovat

[5]: Ale ano, všechna uvedená fakta by měla být i bez problému ověřitelná.
Doufám. ;-)

7 Egoped Egoped | E-mail | Web | 9. února 2015 v 10:50 | Reagovat

Vždycky mě potěší, když si přečtu podobný očiotevírající článek. Snažil jsem se v něm najít něco (cokoliv), za co bych tě mohl chytit a zkusit zkritizovat (nemyšleno jako napadnout nebo shodit názor), ale nepovedlo se mi to. Na jednu stranu mě to mrzí, na druhou těší.

Teď jen přijít na to, jak tyto texty dostat k co největšímu počtu lidí "tam venku" - a do jejich hlav :)

8 agrrrefrit agrrrefrit | Web | 9. února 2015 v 15:20 | Reagovat

[7]: Děkuju, to mi lichotí, ale šíření nevidím moc dobře, jak myslím napsal i Standa, články o politice a náboženství (nedej bože kombinace) na blogu vůbec nejsou populární.

Jinak zajímavou opozici oproti této myšlence (možná i návrh na debatu) má Eli - acontrario. Který/á se zabývá tím, že předsudky mají své opodstatnění, jsou naopak logické a fungují jako jistý druh brzdy, abychom se opětovně nespálili.
Nechám tu i odkaz: http://acontrario.blog.cz/1502/predsudky

9 Egoped Egoped | E-mail | Web | 9. února 2015 v 15:51 | Reagovat

[8]: Já jsem rád za každého, kdo si to přečte a zapřemýšlí nad tím. Že to nebude nikdy masová zábava je asi jasné, ale kvůli tomu bych neklesal moc na mysli.

Díky za tip na acontrario, už jsem to tam stihl poskvrnit svojí stopou a podívám se i na další články.

10 Bloud. Well Bloud Bloud. Well Bloud | E-mail | Web | 13. února 2015 v 9:53 | Reagovat

Konečně jsem se vzmohla, abych kromě výkřiku "Agrr, žije!" přečetla i tvůj článek.

Strach máš, obávám se, oprávněný. Kde že je ta zástrčka, kam se zapíná zdravý rozum?:)

11 agrrrefrit agrrrefrit | Web | 13. února 2015 v 16:37 | Reagovat

[10]: obávám se, že zástrčky na rozum mají celorepublikový výpadek ;-)

12 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 13. února 2015 v 23:07 | Reagovat

Hezké filozofické pojednání. Jenže takové trochu intelektuálsky kavárenské. Život se ale neodehrává v kavárnách, nýbrž na ulicích. ;-)

13 agrrrefrit agrrrefrit | Web | 14. února 2015 v 12:20 | Reagovat

[12]: To je pravda. Ale berme to tak, že v oné kavárně máme čas na chvíli zastavit a zapřemýšlet, jestli to, co děláme je správné ;-)

14 Janinka Janinka | E-mail | Web | 14. února 2015 v 15:05 | Reagovat

Jak se říká, někdo má rád holky, jiný zase vdolky. Já třeba buddhismus :-).

Rasová a náboženská tolerance je důležitá, nicméně v současnosti je nedílnou kapitolou islámu terorismus a já si troufám tvrdit, že je to časovaná bomba. Fanatismus odmítám, nicméně ostražitost je vcelku na místě.

15 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 14. února 2015 v 16:19 | Reagovat

[13]: Ano, můžeme se zamyslet třeba nad tím, jestli je vhodné srovnávat holocaust se současnými negativními reakcemi Evropanů vůči muslimům, potažmo vůči islamistům. Kromě přibližné podobnosti to nemá vůbec nic společného a navíc to nevychází ani početně. ;-)

16 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 14. února 2015 v 16:36 | Reagovat

[14]: Islám však termín "náboženská tolerance" nezná. ;-)

17 agrrrefrit agrrrefrit | Web | 14. února 2015 v 16:37 | Reagovat

[15]: Však to je dobře, že to nevychází početně. Kdyby jo, bylo by to už hodně zlé.
Já nesrovnávám akty jako takové, srovnávám přístup lidí a jejich snadnou ovlivnitelnost k takovým činům. To, že mám strach, že lidi se nechají masírovat zaručeně nejčerstvějšími (ne už však nejobjektivnějšími) zprávami a samozvanými odborníky, kteří viděly problematiku možná tak z rychlíku.Lidé nebudou na tím sami uvažovat a pak už bude stačit jen šikovně namířený impuls, který způsobí, že se davově půjde masakrovat vše, co jen bude vzdáleně připomínat islám. A na výše zmíněných příkladech se snažím ukázat, jak snadné a ničivé to může být.

Ano terorismus je problém, ano je nutné proti němu bojovat. Ano uvědomuji si, že to hezké nebude. Ale nebudu kvůli tomu lynčovat nevinného člověka, který s terorismem nemá nic společného.

Jenže davu je jedno koho lynčuje, hlavně že si našel snadnou oběť, kterou může označit jako viníka. A na to se snažím upozornit.

18 agrrrefrit agrrrefrit | Web | 14. února 2015 v 17:07 | Reagovat

[15]: Takový názor se mi líbí. Ostražitost naprosto chápu. Je to přirozená lidská vlastnost která nás chrání si natlouct nos na něčem, kde jsme se už spálili. Jenom se nenechat moc zblbnout a onu nelibost si nechat přerůst přes hlavu v podobě fanatického strachu.

[17]: Máš v pravdu v tom, že ten Islám a ti muslimové, kteří jsou nejvíce viditelní a ti o kterých se nejvíc mluví opravdu tolerantní nejsou - tedy v jejich podání to je opravdu to příslovečné: "Islám je mírumilovný a kdo říká že ne tomu uřízneme hlavu". Ano to je ten "Islámský stát" Teroristé. Někteří muslimové jsou teroristi a těch fanatiků je dost. Ale jsou tací všichni?

Co "západní muslimové" Nebo Egypt za Mubaraka? Země kde je ženská obřízka nelegální, kdy žena si v 16 ti letech sama vybere jestli chce chodit zahalená nebo ne. Státy, kde se stal šátek spíše módním doplňkem. Nechci prostě jen házet do jednoho pytle lidi s těma extremistama.
A myslím, že třeba v Čechách s muslimy vůbec problém mít nemusíme, krom toho, že spousta z nich je konvertovaných, tak i ti příchozí, se sžili a přizpůsobili. A to natolik, že kdyby se takhle začlenili všichni, tak přestane existovat skupina nepřizpůsobivých. (doufám, že poslední větu jsem vyjádřila dostatečně korektně :-D )
Nesnažím, se obhajovat muslimy, snažím se upozornit na to, že i evropský člověk se může nechat zfanatizovat.

19 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 14. února 2015 v 18:00 | Reagovat

[17]: Já tady nechci rozvádět žádné sáhodlouhé diskuze o podstatě a ideologii islámu. Ty jsou lidem, kteří se o to zajímají, dosti důvěrně známé. Třeba podobnost s fašismem a nacismem. Ne nadarmo se též používá termín "islamofašismus". A ne nadarmo byli muslimové velcí kámoši s Hitlerem a mnozí jej dodnes obdivují. Kromě jiného muslimské ozbrojené milice na blízkém východě, jako třeba Hizballáh nebo Hamás, používají nacistický pozdrav zdviženou pravicí.
Ony jsou však ty diskuze v podstatě zbytečné, protože původní Evropané se z pohodlnosti přestali rozmnožovat, tudíž dříve nebo později budou nahrazeni přistěhovalci převážně musliského vyznání.
Podle demografických ukazatelů bude například Holandsko převážně muslimskou zemí do 13 let a Belgie do 15 let. Potom bude na řadě Francie, Velká Británie a Německo. Až bude západní Evropa muslimy přeplněná, tak se budou usazovat i ve východní Evropě, kam je to zatím nijak moc netáhne, protože východoevropské země nejsou tak štědré v rozdávání sociálních dávek pro přistěhovalce jako Západ.
Euroatlantická civilizace prostě zaniká, podobně jako v minulosti zanikla spousta jiných civilizací, národů a společenství, které dosáhly svého vrcholu. Potom zpohodlněly, zdegenerovaly a zanikly nebo byly rozvráceny příslušníky okolních společenství či národů, kteří ještě zdegenerovaní nebyli. Takže nic nového pod sluncem. ;-)
P.S. Evropský člověk je schopen nechat se zfanatizovat pouze v případě, když vyhraje jeho národní tým nebo jeho oblíbený klub. Nanejvýš bude nadávat v hospodě nebo u počítače. Takže bych neměl obavy z nějakého hromadného lynčování muslimů. ;-)

20 agrrrefrit agrrrefrit | Web | 14. února 2015 v 19:17 | Reagovat

[19]: Nemůžu, říct že bys neměl pravdu, ačkoliv k tomu mám hromadu, ale... ale to je spíš na debatu právě nad tím čajem, nebo pifkolou.

Jediný s čím s tebou prostě souhlasit nedokážu, ale respektuju, že to vidíš jinak, je právě to PSko. Já to prostě cítím tak, jak jsem právě napsala v onom článku. ;-)

21 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 14. února 2015 v 20:21 | Reagovat

[20]: Ale jó, já ti tvůj názor vyvracet nebudu. Lidi si vždycky něco myslí. Byly třeba i doby, kdy si lidi skálopevně mysleli, že je Země placatá. ;-)  :D

22 hogreta hogreta | E-mail | Web | 15. března 2015 v 23:08 | Reagovat

Asi nejde říct nic jiného, než to, že souhlasím...

A někdy si navíc říkám, jaktože zrovna v nás Češích je tak obrovský strach s Islámu? Žije u nás snad ta nejmenší muslimská komunita z celé Evropy, málokdo z nás viděl (a nebo dokonce MLUVIL) s muslimem na živo, ale bráníme se proti nim snad tolik, jakoby každý den někdo zvonil u dveří a nutil nás, ať konvertujeme. Pořád poslouchám řeči typu "když se tady přistěhovali, tak se mají přizpůsobit a ne, že se budu přizpůsobovat já" - ok, souhlasím, ale vážně by mě zajímalo, kdo z nás Čechů konkrétně se už někdy snad nějak přizpůsobil Islámu nebo kdy mu nějaký muslim co nutil. Prostě nechápu, kde se tenhle šílený davový strach bere.

23 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 8. července 2015 v 21:20 | Reagovat

Panečku, jsem ráda, že jsem zabrousila na tenhle starší článek :-)
Už nějakou chvilku tak trošku hledám někoho, kdo Korán četl, já jsem na to totiž děsně líná :-)
Nedávno jsme na téma náboženství zabrousily s mámou, vlastně v souvislosti s teď tolik diskutovanými uprchlíky.
A já přišla s myšlenkou, že naše Bible logicky nebyla sepsaná v češtině a že jí tudíž musel někdo přeložit. A víš to sama, každý překladatel svému textu vtiskne kousek své představy.
Přemýšlela jsem nad tím, že oni se ty náboženství až tak strašně moc neliší :-)
Takže mě napadla velice hříšná myšlenka :-)
Jestlipak původně nebyla jen jedna kniha? Jen prostě přeložená různými lidmi do různých jazyků... Přizpůsobená místu a zvyklostem a přeložená podle přesvědčení tlumočníka? :-)
Jak říkám, já Korán nečetla, Ty jo :-)
Budeš mít větší rozhled :-)
V čem se ty knihy tak liší?

24 agrrrefrit agrrrefrit | Web | 8. července 2015 v 22:07 | Reagovat

[23]: fíííha, tak to nevím jestli si na tohle troufám. Jsem politolog nikoliv teolog. Podám zde svůj názor. Prosím není plně odborný a podávám ho tak jak chápu já. Neručím za správnou interpretaci ani za správnost svého názoru.

Rozhodně se nejedná o jednu knihu. Bible vychází z hebrejských textů. Starý zákon je v podstatě židovský a křesťané si jej vypůjčili. Protože křesťanství je jiné především v tom, že spasitel už přišel, kdežto Židé na něj stále čekají. Asi ve 3 století před naším letopočtem byl tento text přeložen do řečtiny (a později jak určo víš přibyl i nový zákon). První křesťané měli používat právě tento řecký přepis. Tady si dovolím malou odbočku a zajímavost. Ono otřepané "...na začátku všeho bylo slovo...". Tak to "slovo" je špatně. V řečtině byl použit termí logos, což je sice výraz pro slovo, ale také pro MYŠLENKU, pro ŘÁD a pro všeobjímající "všehomír".
Bible samotná jsou morální příběhy, které mají lidi poučit, mají podat jistý morální kodex a hlavně i trochu toho filozofického zamyšlení.
Naproti tomu Korán, vznikl až kolem šestého století našeho letopočtu. Vznikal více než 30 let z podruk proroka Mohameda (Muslimové věří, že právě on je posledním prorokem. Oni nikdy ani zdaleka neodmítali křesťanství, ještě se k tomu vrátím). On měl tato poselství, tato čistá boží slova dostávat přímo od archanděla Gabriela, kterého nazvali Džirbílem (nejsem si jistá jak se to skloňuje) během Mohamedových vytržení. (odborníci se domnívají, že mohl mít epileptické záchvaty a tato poselství se dostavovala při tom - komentovat to víc nebudu). Navíc je zde zakomponováno mnoho z původního náboženství Kaba.

Pokud jde o podobnost Bible s Koránem, někteří ortodoxní křesťané prohlásili, že Mohamed pravděpodobně Bibli četl a jen ji vykradl a přizpůsobil tamnímu prostředí. Jiní odborníci prohlásili, že alegorie mezi oběma příběhy jsou tolik podobné, že Islám je Křesťanství aplikované na pouštní oblasti a prostředí. Pravdou je, že ačkoliv se jedná o "veršovánky", jsou zde stejně krutá místa a podobné příběhy jako v Bibli. A i ne tak zfanatizovaní ortodoxní muslimové a imámové věří že se jedná o jednoho a toho samého Boha.

Židé na svého spasitele čekají, pro Křesťany je to Ježíš, pro muslimy je to Mohamed. Jaksi kontinuální pokračování onoho jednoho příběhu. Problém, ale je v chápání jednotlivých kultur, je poněkud jiné, a velkou roli tu hraje nejen ekonomická a kulturní vyspělost ale především i ta sociální. Také tradiční pojetí a to co se dělo po Mohamedově smrti.

A stejně tak jako Křesťané měli mnoho staletí problém vycházet s Židy (křesťani se nesnášej mezi sebou pořád a to i kvůli drobnostem - pravoslavní, protestanti, katolíci...) Tak muslimové mají problém s křesťanským pojetím boha a především s jeho trojjediností. a pak i s jeho vyobrazováním. U nich je to zakázané a především zakázané vyobrazení Mohameda a to proto aby se nikdo neupínal k modlám a zůstal věrný učení samotnému a textům. Jeden z problémů jsou i naši svatí.

Takže ne nejedná se o jednu knihu, ale jsou si i když ne pojetím, ale zdělením rozhodně docela podobné. Tolik v zjednodušené formě.

25 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 9. července 2015 v 1:27 | Reagovat

[24]: Děkuji, to byla fakt vyčerpávající odpověď :-)
A připomněla jsi mi cosi, co jsem někde (a už nevím kde)zaslechla právě o překladu bible. To je to Tvoje slovo - logos).
Že v desateru vlastně také nejde úplně o přikázání, že původně nešlo o kategorické NEsmíš (NEpokradeš, NEsesmilníš.....), ale že původní slovo bylo můžeš. Nešlo o příkaz v pravém slova smyslu, jen byla lidem dána možnost volby :-) Ovšem s ukazatelem správné cesty :-)

26 Egoped Egoped | E-mail | Web | 15. července 2015 v 10:14 | Reagovat

[19]: "Podle demografických ukazatelů bude například Holandsko převážně muslimskou zemí do 13 let a Belgie do 15 let" - panejo, to teda ty jejich ženy (konckonců i muži!) musí být superhrdinové, že zvládnou překlopit v celé zemi misky vah na muslimskou stranu tak rychle :) Má vůbec cenu ptát se, kde jste to našel? Nejspíš tam bud nějaká chybička ;)

27 Egoped Egoped | E-mail | Web | 15. července 2015 v 10:17 | Reagovat

"Nejspíš" = na 99,9 %. Tu jednu desetinku nechávám jako pověstnou naději, co umírá poslední :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama